ArtRage 5 Product PageArtRage Lite Product PageArtRage for iOS Product PageArtRage for Android Product PageArtRage  Android Oil Painter Free Product PageArtRage  Free Demos Page

Results 1 to 6 of 6

Thread: Vermeer...

  1. #1
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Santiago de Chile
    Posts
    3,423

    Vermeer...

    Hace un par de días tuve la oportunidad de ver un excelente film: "EL VERMEER DE TIM", que propone la técnica que tal vez utilizó el pintor flamenco en sus maravillosos óleos.
    La obra que se muestra de referencia es: La lección de música".

    A couple of days ago I had the opportunity to see a great film: "Tim's Vermeer" which proposes the technique that probably the Flemish painter used in his wonderful oils.
    The works shown in the reference: "The Music Lesson ".
    Regards from Chile
    "El arte no reproduce lo visible. Lo hace visible" Paul Klee

  2. #2
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    22,517
    Thank you so much! Fascinating movie, and one I shall definitely watch with great interest. I went to YouTube to watch the theatrical trailer.
    https://www.youtube.com/watch?v=CS_HUWs9c8c

    While I consider it over-inflating Vermeer's place in history when he says that "some consider [him] the greatest painter of all time", I think he was an amazing technician and a good representative of a hyper-real period of painting. And thus, since the film maker is replicating the style in a historic re-enactment as it were, I think this film should be most interesting.

    What fun! And certainly a very strong argument in favor of using the computer as an assistant to paint.


    --------------

    Muchas gracias! Película fascinante, y uno que se ver definitivamente con gran interés. Fui a YouTube para ver el trailer.

    Si bien considero que es sobre-inflado lugar de Vermeer en la historia, cuando dice que "algunos consideran que [él] el más grande pintor de todos los tiempos", creo que era un técnico increíble y un buen representante de un período hiperreal de la pintura. Y así, ya que el cineasta está replicando el estilo en un histórico recreación por así decirlo, creo que esta película debería ser más interesante.

    ¡Qué divertido! Y sin duda, un argumento muy fuerte a favor del uso de la computadora como asistente para pintar.

    "Not a bit is wasted and the best is yet to come. . ." -- remembered from a dream

  3. #3
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Santiago de Chile
    Posts
    3,423
    Ví ese film en NETFLIX, hace un par de días.
    Después, miré varios cuadros de Vermeer, y curiosamente, en todos ellos (o la gran mayoría), la luz siempre entra desde el mismo ángulo. A la izquierda del observador.
    Yo siempre he pensado que a lo largo de la historia, el ser humano ha ido desarrollando nuevas técnicas para pintar, y seguramente cada vez que se aplica una herramienta nueva, hay quienes las objetan, las rechazan. Es normal, ya que el ser humano teme a los cambios...
    No veo porqué Vermeer no pudo haber ideado una técnica que le permitiera, lograr acercarse a un realismo que aún hoy día nos fascina. Es más, por esos años Holanda estaba a la vanguardia en la fabricación de espejos...

    (Espero que la traducción de la web sea apropiada)

    I saw this film on Netflix, a couple of days ago.
    Then I looked at several paintings by Vermeer, and interestingly, in all (or most), light always comes from the same angle. To the left of the observer.
    I always thought that throughout history, man has developed new techniques for painting, and certainly each time a new tool is applied, there are those who object, reject them. It's normal, because the human being afraid of changes ...
    I do not see why Vermeer could not have devised a technique that allowed him to achieve a realism approach still fascinates us today. Indeed, in those years the Netherlands was in the vanguard in the manufacture of mirrors ...

    (I hope the translation of the web is appropriate)
    Regards from Chile
    "El arte no reproduce lo visible. Lo hace visible" Paul Klee

  4. #4
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    22,517
    Your post translates very well. I understood it all. Sure changes the notion that they had nothing but the naked eye to use for painting. I still find that artists who want to paint without such tools are correct for what they want to experience. There are different ways to interpret what we look at. But it's doubtful they have any solid reason to dispute that the use of tools is legitimate for those who want to use them, so long as the art communicates something artful.

    I wonder what they would say about using the Google Translator to communicate or a telephone when people are to far to shout to. Does that mean we aren't really saying anything? Foolish notion. It's clearly about what is being said.



    -------------
    Tu entrada se traduce muy bien. Comprendí todo. Claro cambia la noción de que no tenían nada , pero a simple vista que se utilizará para la pintura. Me sigue pareciendo que los artistas que quieren pintar sin tales herramientas son correctos para lo que quieren experimentar. Hay diferentes maneras de interpretar lo que miramos . Pero es dudoso que tienen alguna razón sólida para negar que el uso de herramientas es legítimo que los que quieran utilizarlos, siempre y cuando el arte comunica algo ingenioso.

    Me pregunto qué dirían sobre cómo utilizar el Traductor de Google para comunicar o teléfono cuando la gente está demasiado lejos para gritar a. ¿Significa eso que no estamos realmente diciendo algo? Noción absurda. Es claramente sobre lo que se está diciendo.

    Last edited by D Akey; 09-20-2015 at 02:29 PM.
    "Not a bit is wasted and the best is yet to come. . ." -- remembered from a dream

  5. #5
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Santiago de Chile
    Posts
    3,423
    Quote Originally Posted by D Akey View Post
    Your post translates very well. I understood it all. Sure changes the notion that they had nothing but the naked eye to use for painting. I still find that artists who want to paint without such tools are correct for what they want to experience. There are different ways to interpret what we look at. But it's doubtful they have any solid reason to dispute that the use of tools is legitimate for those who want to use them, so long as the art communicates something artful.

    I wonder what they would say about using the Google Translator to communicate or a telephone when people are to far to shout to. Does that mean we aren't really saying anything? Foolish notion. It's clearly about what is being said.



    -------------
    Tu entrada se traduce muy bien. Comprendí todo. Claro cambia la noción de que no tenían nada , pero a simple vista que se utilizará para la pintura. Me sigue pareciendo que los artistas que quieren pintar sin tales herramientas son correctos para lo que quieren experimentar. Hay diferentes maneras de interpretar lo que miramos . Pero es dudoso que tienen alguna razón sólida para negar que el uso de herramientas es legítimo que los que quieran utilizarlos, siempre y cuando el arte comunica algo ingenioso.

    Me pregunto qué dirían sobre cómo utilizar el Traductor de Google para comunicar o teléfono cuando la gente está demasiado lejos para gritar a. ¿Significa eso que no estamos realmente diciendo algo? Noción absurda. Es claramente sobre lo que se está diciendo.

    Fully agree with you.
    Regards from Chile
    "El arte no reproduce lo visible. Lo hace visible" Paul Klee

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Halifax, Nova Scotia, Canada
    Posts
    4,462
    I watched this a year or so ago. I enjoyed it very much. The gent trying to recreate a Vermeer is the creator of Lighwave3D, a very powerful 3D modeling and rendering app used in movie and tv production...

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •