PDA

View Full Version : Sketchbook - Ilustre

Ilustre
08-05-2010, 01:31 PM
My artrage Sketchbook :D

Ilustre
08-05-2010, 01:44 PM
The likeness is not perfect...

eighty+
08-06-2010, 12:44 AM
hi thats very good you've got him there :D:D:D:D:D:D:D-------E/S

Lee
08-06-2010, 05:16 AM
Dear Ilustre, Hello!!! and what a wonderful portrait!!! acutally there is more of a lively spark to you painting than the photo, too bad we can't have his voice along with the pictue, what a terrific actor!!! :)

Ilustre
08-06-2010, 05:35 AM
Thanks for the comments.

the black rose
08-07-2010, 02:24 AM
It's very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very beautiful! ;)

Ilustre
08-08-2010, 08:33 AM
thanks, blackrose, very enpathic!

Some today studies. Arms references from internet bodybuilders. Not so precise. I think I need more accuracy.

Docsmith626
08-09-2010, 07:11 AM
Very, very impressive.

pai
08-13-2010, 12:56 PM
i think the likeness to me is already perfect. :) do you use oil paint to do this portrait or crayon only?

Antony Kancidrowski
08-13-2010, 01:21 PM
If it was likeness was perfect you may as well have the photograph. Your painting captures the essence of Morgan Freeman perfectly in my opinion.

Ilustre
08-13-2010, 03:49 PM
Thanks for the coments.
I use Oil brush. I like to use Watercolor and Ink pen, too. For the hair and beard I use chalk an crayon.

misterpaint
08-14-2010, 06:39 AM
YOU ARE GREAT!!!! http://www.msn-smiley.net/upload/images/20/1178088004789.gif

Ilustre
08-18-2010, 01:47 AM
MisterPaint, you are double great.

Judith Tramayne
08-19-2010, 04:22 PM
Absolutely fantastic portrait.

kaiko
08-27-2010, 06:30 AM
Ilustre

(I am lacking on English words. Thank you)

Hi. I must say that i am impressed for this painting, or should i say digital-art. It is my very first time here

Your ability from drawing the correct proportions, correct shadows, and emotions, etc. is quite fantastic.

I would like to ask you something regarding of this peace of software (and please forgive me for doing it here, at your post)

Today I discover this new program ARTRAGE, and i must confess that that took me by surprise for i was not, at all, expecting that a program could ever done such a beautiful paint, of course the artist must have some qualities but this software allows me to think that it is possible to make a marvellous work in oil just by clicking here and there.

I need your help for my next question, if you don't mind to answer me: i am intending to learn traditional paint (wwwperiodbuscandoverdadesperiodcom , here it is my site in which you can see one of my oil paint ).
What I would like to do is to take my own photos and edit them in order to change things adding others in the same photo and this software seams to be capable of doing such a thing. Is it that correct? May I take a photo and for instance to use it on ARTRAGE in order to change some colours, add new things like trees for example (right ON the picture) and them print it in order to start painting on a real canvas?... AND because this print would be SO similar to a real oil paint that THAT would be of a great help in my future work.

Thank you so much for your marvellous work. I am quite impressed.

Thank you

Kaiko

(PS. Do you use digital table? or just an ordinary mouse?)

Ilustre
08-27-2010, 04:20 PM
Kaiko, Vc é Brazuca, meu fio?
Veja, eu testei esse programa e comprei de verdade a versão PRO.
Achei ele mais simples do que qualquer outro, ainda faltam umas coisinhas pra ele ficar redondo.
Quanto ao seu workflow, se vc tirar fotos e quer editá-las é melhor usar o photoshop, o artrage não tem nenhum recurso bom pra isso.
se vc quer pintar por cima da photo pode ser uma boa.
Mas pense também na possibilidade de usar como pintura final e ir até uma gráfica que imprima em tecido, tem uma técnica de impressão digital chamada Glicé.
Eu particurlarmente uso como um sketchpad, trabalho com dois monitores, e sempre deixo a telona branca pra poder desenhar, só assim eu voltava a desenhar, hehehehe. Mas também já fiz ilustrações profissionais com ArtRage. Acho melhor do que o PAINTERX. Apesar do painter ter mais recursos, eu detesto a interface, já a do artrage é linda.

É claro que uso uma WACOM Tablet. Intuos 3. fazer isso com o mouse é igual a pintar com um tijolo sobre uma tela.

Ilustre
08-27-2010, 05:58 PM
Sketchpad and facial muscles studies

hanzz
08-27-2010, 06:30 PM
I really like your work. very good. Love the sketches.

kaiko
08-28-2010, 12:15 AM
Ilustre

Muito agradecido pela sua resposta!
Eu sou Português.

Sobre o trabalhar com o rato houve alguém que me comentou que é possível mas isso leva a uma enorme paciência, mas é possível, y neste momento não posso entrar para comprar uma tablet.
Os seus trabalhos são muito bons mesmo, PARABÉNS, ve-se bem que tem muito jeito para o desenho livre.
De momento estou a começar a pintar tradicional e estou a gostar mesmo muito. Este programa parece ser genial, mas ainda estou a analizar um outro TwistedBrush pra ver como é também. (já ouviu falar?)

Já sei a quem perguntar quando me surjam algumas duvidas :)

Obrigado e até breve

Ilustre
08-28-2010, 02:51 AM
Sim, já instalei o Twistedbrush, mas quer saber, muito cheio de botões, a interface tem cara de programa de computador. Veja, se você quer um programa FREE, use o gimpPainter. Muito bom, simples e gratuitos. Procura na net GIMP Painter e Gimp Paint Studio.

Ilustre
08-28-2010, 03:04 AM
Hanzz, Your work is amazing. I love Caricatures. Here are the only 3 I did 2 years ago, with photoshop.
Riachão is a Samba singer, Caetano veloso and Moraes Moreira are "MPB" singers. Everyones from here, Bahia, Brasil.

Lima
08-28-2010, 11:48 AM
The likeness is not perfect...
Perfeito Camilo. Teus desenhos e caricaturas também. Parabéns, você é um grande artista e profissional. Revi tua página. Muito bem feita e elaborada. Legal, prazer em te conhecer. Somos poucos brs por aqui, uns quatro ou cinco. Êsse lugar aqui é fantástico, as pessoas são legais e estão sempre incentivando o trabalho umas das outras. Eu já estou há 1 ano e mêses frequentando o fórum. Aprendi um bocado com todos. É isso aí meu caro e ilustre baiano, a gente se vê por aqui, e tenho certeza que tua arte já faz e vai fazer mais sucesso ainda. Um abraço forte do Lima.

Perfect Camilo. Your drawings and caricatures as well. Congratulations, you're a great artist and professional. I reviewed your page. Very well made and designed. Cool, nice to meet you. We are few brs here about four or five. This place here is fantastic, people are nice and are always encouraging the work of each other. I have already been 1 year and months attending the forum. I learned a lot from everyone. That's right my dear and illustre baiano, we can see each other here, and I'm sure that your art is already a success. All the best from Lima.

hanzz
08-28-2010, 05:16 PM
Your caricatures are great ! If you make more, please show them her too ! you have what it takes. very few do.
I don't get round much to digital painting these days... more of my time goes to live gigs. Actually I like the live stuff more than the studio stuff, but I miss it anyway...

Ilustre
09-01-2010, 01:31 PM
Thank you very much, Hannz. I never did live charicatures. Some day I will try!!:)

Lima, valeu meu caro. É sempre bom ver Brazucas na área!

Ilustre
09-01-2010, 01:33 PM
Quick Male Study from Photos.

kaiko
09-02-2010, 12:57 PM
Sim, já instalei o Twistedbrush, mas quer saber, muito cheio de botões, a interface tem cara de programa de computador. Veja, se você quer um programa FREE, use o gimpPainter. Muito bom, simples e gratuitos. Procura na net GIMP Painter e Gimp Paint Studio.

Boas!... desculpe o atraso da resposta mas estive a pesquisar, como sempre. Procurei pelos programas que me indicou mas você tinha razão, o primeiro parecia um programa de computador e não me adaptei... mas ao contrario espreitei directamente no ArtRage e definitivamente é o melhor que alguma vez tenha visto.
Logo que possa vou compra-lo, e de momento vou começar a estudar como se trabalha com ele, apesar de ser muito intuitivo.

Um abraço e obrigado pela resposta.
:)

screenpainter
09-02-2010, 05:01 PM
Fantastic work! The caricatures and portraits are amazing. Also enjoyed the classical art studies.

Mike Severoff
09-05-2010, 02:41 AM
I do not understand why people who know everything and can teach themselves, ask for advice
:D

kaiko
09-16-2010, 11:29 PM
Ilustre. Acabei de adquirir o ArtRage. É fantástico.
Obrigado pela ajuda.

Ilustre. I have Just bought the program and this is fantastic.

Thank You

:D:D:D

fountianhead
09-17-2010, 12:07 AM
:D:D:D:D:D:D:D I have a lot to learn :) !!!!!! very nice Ilistre :)